2009. március 21., szombat

Billie Jean és a puding

Persze már megint sikerült elkésnünk az első óráról, pedig csak 2-re mentünk. Erre a napra 3 tangó óra volt beütemezve (eredetileg 4, de az elsőt kihagytuk).

Jucus nem örült, hogy elkéstünk, mert az első órát a kedvencei, Eduardo Cappussi és Mariana Flores tartották. Az óra témája eredetileg a "milonga murguera" volt, de elfelejtettek hozzá megfelelő zenét hozni, így csak sima milonga lépéseket tanultunk. Kérdésemre Mariana külön nekünk elmagyarázta, hogy mi is az a "milonga murga". Kiderült, hogy ez a stílus a focirajongók dobolós-szurkolós magatartásából ered, illetve karneválok és tüntetések hangulatát idézi. Mariana és Eduardo sokszor használnak ilyen mozdulatokat a koreográfiáikban. Az óra végefelé Mariana azt mondta, hogy ha szeretjük Michael Jacksont, például a Billie Jean-t, akkor arra is táncolhatunk milonga murgát... :-) Hoy beletrafált!! Nekem épp a Billie Jean az egyik kedvencem, már néhány milongán betették a kedvemért (otthon), és táncoltunk is rá. Az óra végén, amikor az összefoglaló tánc következett, poénból megkérdeztem Mariana-t, hogy nem táncolnának-e a Bille Jean-re. És WOW!!!!! Igent mondott!!!!! Alig hittem a szememnek és fülemnek!! Akkor ott először táncoltak erre a zenére, és az egészet videóra vettem!!! Valami fantasztikus és megható volt egyszerre, ahogy erre a zenére táncoltak, a kedvemért! :-)) A zene a termen kívülről is bevonzotta a bámészkodókat, és a végén egy hatalmas tapsvihar jutalmazta a fantasztikus táncosokat. :-) Ez volt a CITA egyik csúcspontja, legalábbis a számunkra. Jucus is nagyon élvezte a bemutatót!! :-) Óra végén meg akartuk venni a tanárok DVD-jét, de nem volt rá pénzünk. Erre felajánlották, hogy most elvihetjük, és majd este a milongán kifizetjük! Jucus nem jutott szóhoz az örömtől!! :-)) Még azt is mondták nekünk, hogy vigyük el este a Billie Jean-t a milongára, mert lehet, hogy ott is arra fognak táncolni! :-) Na ez már tényleg sok volt a jóból... :-) Végezetül még egy közös fotót is készítettünk a mesterekkel. :-)


A szünetben rohantunk a netezőbe, hogy feltegyem az elmúlt 2 nap képeit és a blogot. Kicsit kicsúsztam az időből, így a következő óráról is késtünk 10 percet...

Már megint egy Pulpo óra következett... :-) Ezúttal is egy érdekes polip-figurát tanultunk, úgyhogy ez az óra is élvezetes volt! A figurát nagyjából sikerült is megtanulnunk, majd otthon még gyakoroljuk... :-) Óra végén megérdeklődtük, hogy a csütörtöki Pulpo-szeminárium mennyibe kerül majd. Pulpo csak annyit mondott, hogy olcsó. :-) Partnernője elárulta a pontos összeget is (2 főre 3 óra 160 peso), ami tényleg nem sok egy kis létszámú speciális oktatásért. Ettől függetlenül valószínűbb, hogy ezt már kihagyjuk, hiszen így is van elég gyakorolnivalónk... Pulpoékkel is készült óra végén egy közös fotó. :-)


Ezután különváltak útjaink Jucussal... ugyanis egy női technika óra következett, amin a pasikra állítólag nem volt szükség. Úgyhogy én elmentem pár bankba pénzt felvenni, majd beültem a netezőbe internetes ügyeket intézni. Miután végeztem, az utcán elkaptam egy ingyenes wifi-t, úgyhogy fel tudtam hívni anyukámat Skype-on (otthon már este 11 óra múlt). Miközben beszélgettünk, épp arra járt Pulpo és partnernője. Amikor mellém értek, átadtam Pulpo-nak a telefont (iPhone), és mondtam neki, hogy "Say hello to my mom!", azaz köszönj egyet anyukámnak! :-) Nagy lazán beleszólt, hogy "Hello mom, I'm Pulpo! I'm here with your son, he is great! I send You a big hug! Ciao!" - azaz elmagyarázta neki, hogy én milyen nagyszerű ember vagyok. :-) Anyukám rendesen meglepődött... :-) Majd a térerő elkezdett romlani, így már csak pár szót beszéltünk, és megszakítottuk a hívást. Hát ilyen érdekes dolgok történtek velünk ezen a napon... :-)

A CITA objektumba visszatérvén még vettem gyorsan egy Pulpo oktató DVD-t, és Jucus apukájának 2 tangós gitárkottát. :-)

Közben Jucus a női technika órán tanulta a női technikákat. Mindenféle gyakorlatokat csináltak, vezetés, követés, utánzás, vakon vezetés, stb. Erről ő tudna bővebben írni, de most épp alszik, így nem zargatom ezzel. A lényeg, hogy nők gyakoroltak nőkkel különféle vezetési és követési technikákat. Az óra utolsó 15 percében már én is csatlakoztam a csoporthoz (rajtam kívül csak 1 pasi volt), úgyhogy Jucusnak nem kellett a nőkkel bajlódnia. :-) Óra végén megtudtuk, hogy a CITA irodában lehetett volna névre szóló oklevelet (diplomát!) igényelni, de erről már lecsúsztunk, mert az iroda már bezárt...

Úgyhogy siettünk is hazafelé, Jucus már nagyon kíváncsi volt a Cappussi-féle DVD-re! Itthon belenézett kicsit, majd én is megnézegettem a Pulpo DVD-t. Aztán én lefeküdtem aludni, közben Juc végignézte a Cappussi DVD-t (kicsit több, mint 1 órás). Aztán kezdtünk is készülődni a CITA záró milongájára, ahol ismét zenekar és fellépések is be voltak ígérve. Én még gyorsan összedobtam egy DVD-t Cappussiéknak, amire az óráikon készített videók, az eredeti Billie Jean táncuk is rákerültek. Utóbbiból csináltam egy olyan verziót, amiben a videó alatt az eredeti zene is hallható, így jobb a hangminőség! Ezt a verziót töltöm fel a YouTube-ra is, nézzétek meg! :-)

Éjfél körül taxiztunk el a "Nino Bien" nevű milonga-helyre. Belépéskor egy kellemes meglepetés várt minket: itt is átvehettük a névre szóló tangó-diplomát, Fabián Salas, Julio Balmaceda és Chicho aláírásával! VÉGRE ÉN IS DIPLOMÁS LETTEM!!! :-)) Miután bementünk a milonga-térbe, ehgyből sikerült asztalt találnunk, ahová letelepedhettünk. Akkor vettem észre, hogy elfelejtettem magammal vinni az ajándék DVD-t. Na, mentem is vissza, felkaptam a DVD-t, és vissza a milongára (persze oda-vissza taxival, szerencsére nincs messze a hely a lakásunktól). A hangulat kezdett alakulni, lassan megjöttek a sztár-tanárok is, illetve újra belénkbotlott Otros "Miguel" Aires és felesége is, akik végül a mi asztalunknál telepedtek le. Ezzel kapcsolatban van egy vicces sztorim: Az asztalunknál ült még egy magányos ausztrál-kínai nőci is, akit gyakran elvittek táncolni. Egyszer Miguel épp leült volna a helyére, amikor épp visszatért a nő. Miguel felállt, a nőci leült, Miguel pedig poénból az ölébe ült kicsit, majd elnézést kért, és felpattant. Na, a nő egy kicsit fel volt háborodva, de végül csak mosolygott egyet. Fogalma sem volt róla, hogy Miguel kicsoda! :-) Mikor vége volt a bulinak, akkor felvilágosítottam, hogy az Otros Aires énekese ült az ölébe. Na, az a nő mennyire ki volt akadva!! :-)) Nem akarta elhinni, hogy mi történt vele!! :-) Percekig csak hápogott, nem jutott szóhoz... lesz majd egy jó sztorija amit mesélhet a barátnőinek! :-)

A milongára visszatérve... a hangulat fokozódott, mi táncoltunk párat Jucussal, majd egyszercsak jött egy táncbemutató! Valami helyi ismeretlen páros táncolt, farmergatyás srác, és egy kis husi partnernő... Nem volt megindító a táncuk, de azért kaptak tapsot rendesen. Aztán beindult a zenekar... a nevüket nem tudom, csak azt, hogy nagyon furcsán játszottak... A négy bandoneon-os (harmónikás) srác nagyon erőteljes volt, csak valami furcsa ütemben játszották az ismert zenéket. A zongorista néha úgy nézett ki, mint aki mindjárt elalszik. Énekes is volt, nem is akármilyen! Vörösre festet haj, és szemüveg! :-) Ehhez még egy rock-énekes mozgása párosult, úgyhogy nagyon morbid hatása volt az egésznek... Nekünk nem tetszett egyik számuk se, nem is táncoltunk a zenéjükre.


Utána jött a sztárok táncbemutatója. Danián Rosenthal és Celine Ruiz kezdtek, utóbbi az itt egyre divatosabb berber gatyában táncolt (mi csak pelenkának hívjuk). Utánuk jöttek Cappussiék, akik sajnos mégsem a Billie Jean-t választották, pedig a zenét már leadtam a DJ-nek egy USB pendrive-on... De azért jót táncoltak! :-) Aztán jött Sebastian Arce és Mariana Montes, de ők valahogy nem kaptak akkora tapsot mint Cappussiék... milongáztak, ügyesek voltak, de nem volt a táncukban semmi extra. Végül még Pulpoék is táncoltak egyet, de Pulpo nem erőltette meg nagyon magát, alig polipozott párat, inkább élvezte a zenét, és énekelt közben. :-)) A show után ismét a közönségé volt a terep, folytatódott a milonga.

Közben Jucus és Otros Aires-né (a nevét nem tudjuk, úgyhogy csak így hívjuk Miguel feleségét) nagyon jókat beszélgettek. :-) Az egyik téma az általunk rendelt csokis és vaníliás pudding volt, amit ők úgy hívnak, hogy "budin". :-) Erről kiderült, hogy köze sincs az általunk ismert pudinghoz, inkább amolyan barátság-kenyér féle sütiről van szó. Le is fotóztuk mindkét "puddingot". :-) Szóval a csajok jól elbeszélgettek, aztán egyszercsak megint a sztároké volt a parkett: az összes tanár-párost bemutatták, és a végén a mesterek egy közöset táncoltak. A végén Julio Balmaceda mondott egy kis beszédet, amiben a sztárok fellépését a tavaly elhunyt nagyszerű tangó-táncosnak, Omar Vega-nak ajánlotta. Közben előkerült az özvegy és a két kisgyermeke is, a közönségtől egy hatalmas részvét-tapsot kaptak. A sztárok közül csak Pulpo és Mariana Flores ment oda puszit adni a gyászoló családnak (ebből is látszik, hogy ők a legközvetlenebb, legemberibb tanárok az összes közül). Otros Aires-ék ekkorra már elfáradtak, úgyhogy érzékeny búcsút vettünk barátainktól. Miguel említette, hogy Áron meghívta a bandát az augusztus végi budapesti tangófesztiválra, de valószínűleg nem tudnak menni, mert BsAs-ben lesz fellépésük...


A milonga végén már inkább bulis zenék mentek, kicsit mi is riszáltunk egyet Jucussal, aztán a bulizó tömeget videóztam és fotóztam... :-) Végül már hiába jöttek újra tangó zenék, mi már szedtük a cipőfánkat, és mentünk haza. Lent az előtérben még kattintottunk pár közös fotót... aztán az utcán találtunk egy érdekes táblát, amin szerintünk egy olyan emberke pózol, aki a frissen szerzett tangó-diplomáját mutogatja! Úgyhogy mi is leutánoztuk a figurát (lásd galéria!). :-)) Aztán fogtunk egy taxit, és elvittük haza. :-) Otthon fogat mostam, és aludtunk. :-)

Órák amiken voltunk:
1. Eduardo Cappussi & Mariana Flores: Milonga murguera
2. Norberto "El Pulpo" Esbréz: Basic ganchos
3. Cecilia González: Women's technique

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése